Co sam robię na rowerze? Lub podstawowa konserwacja

Utworzono23.04.2019
Co sam robię na rowerze? Lub podstawowa konserwacja

Czesi to naród cieszący się dużą popularnością na rowerze, zarówno w turystyce, jak i wyścigach. Z tego powodu, każdy zawodnik, czy turystyczny, hobík lub sportowiec powinien wiedzieć, co do roweru regularnie patrolują to było w porządku i do służby miał tylko najbardziej wymagających zadań.

Zebraliśmy kilka wskazówek, jak dbać o swój rower po każdej jeździe, aby go stąpać tak, jak powinien:

  • Co dalej? Kiedy przyjeżdżasz z jazdy, treningu lub wyścigu, dobrze jest wypłukać rower pod wężem lub lekko szczotkować go wodą i wodą. Nie używaj tak zwanego lizaka - zmyjesz cały tłuszcz z łożysk, a następnie możesz się denerwować i skrzypić, ponieważ obracające się części koła nie będą miały odpowiedniego smarowania .
  • Myłeś rower , co teraz? Spójrz na łańcuch , który możesz nawet zmierzyć (jest specjalny wskaźnik łańcucha), aby sprawdzić, czy nadaje się do wymiany. Jeśli nie, po prostu nasmaruj go dokładnie.

Údržba řetězu

  • Ruszaj prosto z łańcucha, aby nasmarować ślizgacze wideł. Zawsze używaj oleju silikonowego i czystej szmaty na widłach! Najpierw wytrzyj widelce suchą szmatką z brudu i wody po umyciu, a następnie nałóż olej silikonowy na szybowce, aby olej nie spłynął po zewnętrznych nogach - tak aby mógł wejść w kontakt z zaciskiem hamulca. Wtyczka następnie kompresowane i nadmiar oleju ponownie ściereczką.
  • Następnym krokiem jest tak zwana kontrola klirensu. Za pomocą zestawu słuchawkowego naciśnij przedni hamulec, aby pociągnąć przestrzeń między głowicą ramy a koroną widelca. Drzemka kółkiem do przodu i do tyłu - jeśli nie ma woli, wszystko jest w porządku. Sprawdź również prześwit w piastach i koła z pełnym zawieszeniem z tyłu. Oba testują ruch przeciwny, tj. chwycić tylne koło i ramę i popchnąć się do siebie; w przypadku kół z pełnym zawieszeniem chwyć tylne koło lub konstrukcję i przedni trójkąt i pociągnij przedni trójkąt w górę iw dół. Ponownie, jeśli nie czujesz się nienaturalnie, wszystko jest w porządku.
  • Kolejnym punktem jest sprawdzanie szprych kół. Zawsze chwyć dwa sznurki sznurka, które są zwrócone do siebie i ściśnij je, aby upewnić się, że nie lecą luźno jak papier w sznurku. Jeśli koła są odpowiednio dokręcone, przewody powinny być praktycznie nie zgniatane po stronie sprzęgającej (to znaczy na tylnym kole kasety , na przednim kole).
  • Zbliżamy się do finału - ostatnim krokiem jest stan płyt. Spójrz na strzemię od góry, aby zobaczyć sam zacisk, klocki hamulcowe i tarczę. Większość klocków hamulcowych ma sprężynę, która rozciąga je od siebie. Materiał hamulcowy na płycie nigdy nie powinien być mniejszy niż tej wiosny; jeśli jest równa lub mniejsza niż siła sprężyny, płyty należy wymienić.

 

Wszystko zrobione? Gratulacje, Twój rower właśnie przeszedł uczciwy test, który pomoże ci prowadzić znacznie więcej kilometrów. A jeśli przypadkowo napotkasz problem z jednym z powyższych kroków (ciągnięcie łańcucha , luz ramowy lub materiał hamujący), nie wahaj się odwiedzić serwisu, gdzie chętnie Ci pomogą. :-)

Servis kola

0 x
Głosować można po zalogowaniu
pozor
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.

Ustawienia szczegółoweZezwól na wszystkoOdrzuć wszystko
popuplogo
CHCETE BÝT V OBRAZE?
ODEBÍREJTE NOVINKY CYCOLOGY
Stačí se přihlásit k odběru našeho pravidelného newsletteru a sleva 100 Kč na první nákup je vaše!
*Sleva lze uplatnit při nákupu nad 1000 Kč
CHCĘ RABATU