Druty występują w dwóch podstawowych typach: haczykowatych (wygięcie w kształcie litery J) i prostych (ciągnięcie proste). W dziewięćdziesięciu procentach przypadków być może częściej stosuje się zakrzywione druty. Są tańsze, łatwiejsze do centrowania i wymiany. Proste mają tę zaletę, że nie są tak podatne na pękanie , zwiększają sztywność sznurka oraz zmniejszają wagę całego kompletu kół.
Po wybraniu odpowiedniego rodzaju drutu należy skupić się na ich długości. Zwykle jest przeszkodą. Każda piasta jest inna, każda felga jest inna, więc nie ma uniwersalnej długości, którą byśmy Ci automatycznie zaoferowali . Istnieją kalkulatory, ale nie zawsze są one w 100%. W przypadku drutów zakrzywionych kalkulatory działają całkiem nieźle, w przypadku przewodów prostych jest to raczej loteria, wymaga lat doświadczeń z oplotem i konieczne jest ręczne ponowne pomiary.
Po wybraniu poprzednich dwóch podstawowych parametrów nadal można wybierać z różnych przekrojów przewodów. Klasycznie wykonane są okrągłe o średnicy 2 mm, ale mogą być cienkie np. 1,6 mm spłaszczone druty aero . Może to wpłynąć na wytrzymałość i wagę całych strun.
Mogą być wyjątki od przewodów. Istnieją przewody, których można używać tylko w jednym typie roweru . Niektóre firmy, koncentrując się głównie na budowie kół oplecionych, oprócz felg i piast wykonują również druty i nyple o specjalnych wymiarach. Są w tym specjaliści Mavic i Fulcrum.
Trochę łatwiej jest z nyplami , w większości przypadków do wyboru są trzy długości 12/14/16 mm, a następnie z mosiądzu / aluminium . W przypadku nypli aluminiowych nacisk kładzie się głównie na wagę, w przypadku nypli mosiężnych na ich trwałość. I znowu, podobnie jak w przypadku przewodów, istnieją marki Mavic i Fulcrum , które wyróżniają się i mają własne specjalne nyple, w większości dostarczane z przewodami.
Jeśli więc wybierzesz sutki i przewody do uzupełnienia pękniętego drutu, dobrym pomysłem jest użycie suwmiarki do pomiaru długości smoczka i metra do pomiaru długości drutu . Zagięty drut jest mierzony od końca zagięcia do końca nici, więc nie mierzy się ani całej jego długości, ani długości od główki drutu. W przypadku drutu prostego długość całego drutu nie jest mierzona, ale zaczyna się tuż za łbem i do końca nici.
Jeśli masz do czynienia z zaplątaniem się zupełnie nowego koła z nowych lub nawet używanych części, ale nie użyłeś jeszcze przewodów do żadnego z nich, zalecamy zlecenie pomiaru przewodów w warsztacie . Zaoszczędzisz swój czas ponownym pomiarem, a serwis pomierzy przewody na pierwszy dobry, jeśli nie jest to kompletnie nietypowe. Doradzą również, jak wybrać konkretny rodzaj drutu do jazdy.
Podsumowując: możesz zmierzyć przewody i smoczki do samodzielnego napełnienia. Aby zaplątać nowe koło, zalecamy zabranie części, które mają być serwisowane do pomiaru.
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.