BORA ULTRA 50 AC3 DARK - zaletą tych świetnie splecionych w całości z włókna węglowego felg jest przede wszystkim ręcznie robiona obręcz o wysokości 50 mm. Te rundy mogą wygrywać zarówno pod górę, jak i sprint. Szerokość felgi wynosząca 24,5 mm (w porównaniu do oryginalnych 20 mm) znacznie podnosi komfort jazdy. Dzięki wysokim felgom i podniesionym kołnierzom piast kół zapewniają również dużą sztywność skrętną i przyspieszenie. Grafiki na felgi (naklejki) znajdują się pod ostatecznym wykończeniem felgi. Umieszczenie pod ostatnią warstwą nadaje naklejkom wysoką odporność mechaniczną, w tym odporność na promieniowanie UV.
Przednie koło oplecione jest radialnym sznurem, a na tylne koło zastosowano sznurek G3 . Karbonowe piasty obu kół są wyposażone w fenomenalne ceramiczne łożyska pierścieniowe CULT, które redukują tarcie łożysk do prawdziwego minimum.
Nowością jest zupełnie nowa modyfikacja powierzchni hamulca felgi z oznaczeniem AC3 (All Condition Carbon Control) . Ta nowa modyfikacja powierzchni hamowania zwiększyła skuteczność hamowania kół o niewiarygodne 47%, a na suchej nawierzchni o 3% . Kolejną modyfikacją techniczną jest zmiana promienia w najwyższym punkcie felgi do wymiaru 5,5 mm. Ta modyfikacja umożliwiła poprawę i tak już doskonałych właściwości aerodynamicznych tych splątanych kół.
Łożysko ceramiczne CULT różni się od łożyska USB materiałem bieżni łożyskowych (stożków), które w przypadku łożysk CULT wykonane są z materiału CRONITECT (jest to specjalna stal nierdzewna niemieckiej firmy Schaeffer), która charakteryzuje się dużą wytrzymałością oraz w połączeniu z ceramicznymi kulkami ).
Koła oplecione Campagnolo zawsze oferują najnowszą technologię. Poniżej znajduje się lista używanych maszyn w modelu BORA ULTRA 50 AC3 DARK.
- PEŁNA KARBONOWA OBRĘCZA 24,2 mm - opona / felga galoszkowa o szerokości 24,2 mm w połączeniu z nowym standardem opon / kaloszy zapewnia wysoki poziom komfortu i aerodynamiki wraz z niezwykle wysoką sztywnością i zdolnością kół do szybkiego reagowania na zmiany tempa
- EKSKLUZYWNY SYSTEM DRUKOWANIA RIM - nowa metoda obróbki powierzchni zapewnia jaśniejsze kolory nadruków kół, ich trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne (nadruki kół pokryte są cienką warstwą lakieru ochronnego)
- OBRÓBKA POWIERZCHNI HAMULCOWEJ 3DIAMANT - unikalny proces regulacji powierzchni hamowania felgi znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa skuteczność hamowania zarówno w czasie suszy, jak i podczas deszczu. Dzięki tej nowej modyfikacji proces przenoszenia siły hamowania na felgę przebiega płynniej i daje kierowcy poczucie dużej kontroli
- DYNAMIC BALANCE - wyważenie obręczy, które kompensuje jej nierównowagę spowodowaną otwarciem zaworu
- MOMAG - eliminuje konieczność stosowania taśmy pod dętkę w wersji oponowej (powierzchnia felgi pod dętką jest całkowicie gładka z pojedynczym otworem na wentyl)
- SYSTEM ANTYROTACYJNY SZPRYCH - zabezpiecza drut w optymalnej pozycji aerodynamicznej
- ZŁĄCZKI SAMOZACISKOWE - dzięki „samoblokującej się” pozycji złączek umożliwia centrowanie na odpowiednim napięciu bez konieczności dalszego centrowania
- WZÓR SZPRYCH G3 - zapewnia równomierne napięcie struny po prawej i lewej stronie tylnego koła, zmniejsza wartość napięcia wstępnego struny, zwiększa sztywność skrętną kół i związane z tym przenoszenie energii, eliminuje drgania nawet dla jeźdźców o większej wadze
- DRSC (DIRECTIONAL RIM-SPOKE COUPLING) - unikalna technologia zapewniająca prawidłowe umieszczenie drutu w piaście / nyple w obręczy. Umożliwia właściwe centrowanie przy identycznym napięciu wstępnym struny na całym obwodzie kół
- AERO SPOKES - aero stalowy sznur ze stali nierdzewnej zapewnia kołom doskonałe właściwości aerodynamiczne, długą żywotność i umożliwia bardziej wydajne przenoszenie mocy
- CARBON HUB BODY - karbonowe korpusy piast kół zwiększają sztywność skrętną kół i zmniejszają wagę piasty do najniższego możliwego poziomu
- ALUMINIOWA OŚ - nadwymiarowe duraluminiowe osie piast zwiększają sztywność skrętną kół i redukują wagę piast do możliwie najniższego poziomu
- CULT CERAMIC TECHNOLOGY - ceramiczne kulki łożyska pierścieniowego wraz ze stożkami CRONITEC zapewniają kołom niewiarygodnie płynną pracę przy minimalnych oporach toczenia, oczywiście długa żywotność tych łożysk
- ŁOŻYSKA KULKOWE I STOŻKOWE - łożyska kulkowe zwykłe w połączeniu ze stożkami zapewniają łatwą konserwację, jeszcze łatwiejszą regulację i długą żywotność
- OVERSIZE FLANGE - piasta tylna z wysokim kołnierzem zwiększa sztywność skrętną koła i zwiększa jego zdolność do przyspieszania
- AC3 (All Condition Carbon Control) - obróbka powierzchniowa powierzchni hamowania, co znacznie zwiększa (zwłaszcza na mokrej nawierzchni) skuteczność hamulców
UWAGA: Obręcz karbonowa wymaga użycia specjalnych klocków hamulcowych BR-BO500 zawartych w opakowaniu.
Pakiet zawiera:
- przedni pręt szybkiego uwalniania
- tylny pręt szybkiego zwalniania
- torby do transportu rowerów
UWAGA: dopłata za koła oplecione z nakrętką SHIMANO wynosi 150 CZK / 4,50 €