Maxxis Rekon to agresywna opona terenowa inspirowana szybką oponą Ikon, odpowiednia na bardziej miękki i bardziej wymagający teren.
Szerokie klocki pośrodku opony zapewniają kontrolę nad kołem podczas gwałtownego hamowania, a boczne klocki w kształcie litery L zapewniają wsparcie w dużych, pochylonych zakrętach.
EXO to materiał odporny na przecięcia i ścieranie, dodawany do ścian bocznych wielu opon MTB i szutrowych Maxxis. Ta gęsto tkana tkanina jest lekka i bardzo elastyczna, dzięki czemu kurtka zachowuje właściwości użytkowe. Wybierz ochronę EXO, aby zwiększyć trwałość podczas jazdy po szutrze, XC i lekkich szlakach.
W bieżnikach z podwójną mieszanką zastosowano dwie różne mieszanki. W środkowej części bieżnika zastosowano twardszą mieszankę, która poprawia opór toczenia i tworzy mocniejsze krawędzie hamujące, natomiast w krawędziach i ścianach bocznych bieżnika zastosowano bardziej miękką mieszankę, zapewniającą lepszą kontrolę na zakrętach i przyczepność.
Opony bezdętkowe mają wiele zalet: można jeździć przy niższym ciśnieniu powietrza. Zapewnia to lepszą przyczepność i zmniejsza opory toczenia.
A tam, gdzie nie ma duszy, zmniejsza się również ryzyko wady. Opony Maxxis TR są bardziej gotowe do montażu z uszczelniaczem niż inne opony „bezdętkowe”. Bieżnik opon TR jest całkowicie pokryty gumą, tak jak prawdziwa opona bezdętkowa UST.
Konstrukcja Wide Trail (WT) optymalizuje wzór i profil bieżnika opon na współczesnych, szerszych felgach. Tradycyjne opony są projektowane wokół starszych, węższych felg i mogą tworzyć zbyt kwadratowy profil opony, co skutkuje gorszymi osiągami niż optymalne. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem wewnętrznej szerokości obręczy 35 mm, ale udowodniono, że sprawdzają się w zakresie wewnętrznej szerokości obręczy 30–35 mm. Opony Maxxis Wide Trail XC są zoptymalizowane do użytku z felgami o szerokości wewnętrznej 30 mm, ale sprawdzą się również na felgach tak wąskich jak 25 mm. Maxxis nie zaleca felg szerszych niż 30 mm i węższych niż 25 mm.