Niedziela wyścigowa pod znakiem e-rowerów

Utworzono15.09.2020
Niedziela wyścigowa pod znakiem e-rowerów

W niedzielę 13 września 2020 r. W ramach Amulet Cycology Cup w kompleksie Tanvaldský Špičák Camp w Tanvalt Basin odbył się towarzyszący mu wyścig e-bike o nazwie Cycology Race eBike XC. Na starcie wyścigu stanęli nie tylko lokalni kolarze, ale także elitarni zawodnicy i tym samym przygotowali dla widzów niezwykłe przeżycie. Nasz zawodnik Honza Nesvadba (były reprezentant Czech w przełajach przełajowych i przełajowych) również ponownie ubrał się w koszulkę wyścigową i opisał swoje odczucia w roli zawodnika.

 

zdjęcie: Iveta Panochová

Naładuj „latarki” i pospiesz się, aby rozpocząć

Wyścig został ogłoszony na 30 minut plus jedno okrążenie, co ostatecznie oznaczało 9 okrążeń. Zmiana w porównaniu z innymi wyścigami tego dnia polegała na tym, że zawodnicy e-bike'ów ukończyli tor w większości w przeciwnym kierunku. Cała trasa na skraju wyjazdu była bogata w odcinki techniczne. Śmiem twierdzić, że ciężko byłoby jeździć na rowerze wszystkim bez napędu przez cały wyścig. W tym samym czasie „nakręcono” odcinek ze stromym zjazdem dla danej kategorii, aby widzowie mogli obserwować siłę e-rowerów i samych kolarzy.

Osobiście ukończyłem wyścig na motocyklu Rocky Mountain Instinct Powerplay Alloy 70 z pełnym zawieszeniem i muszę powiedzieć, że rower działał idealnie. Po wyścigu, podczas którego jechałem cały czas z maksymalną mocą, w mojej latarce zostało około 85% pojemności. Jechałem na rowerze niecałe 20 minut przed wyścigiem, więc prawdziwa „znajomość” roweru miała miejsce już podczas samego wyścigu.

 

zdjęcie: Iveta Panochová

 

To nie było darmowe

Na e-rowerze oczywiście trzeba liczyć na gorszą zręczność w porównaniu z klasycznym rowerem górskim. Chociaż hamulce działają idealnie, e-rower waży nieco ponad 22 kilogramy i na to można liczyć. Z drugiej strony dzięki większej wadze wiedzy lepiej „trzyma” szlak. Opłaca się jechać płynniej podczas pedałowania, aby w pełni wykorzystać potencjał wspomagania jazdy. Nie blokowałem tłumika ani widelca przez cały czas. Tor był naprawdę dobrze przygotowany technicznie, a fakt, że nie jestem kompletnym entuzjastą e-rowerów, sprawia, że ten styl ścigania ma dla mnie sens.

Rowery elektryczne z roku na rok stają się coraz bardziej popularne, ludzie poszerzają swój asortyment tam, gdzie normalnie nie wsiedliby na rower bez napędu, nie pojechaliby lub ze względu na spodziewaną trudność nawet by nie pojechali. Od każdego z nas zależy, czego oczekuje od jazdy na rowerze. Wyścig e-rowerów to ciekawe urozmaicenie i porównanie dla osoby, która myśli o czymś takim.

 

zdjęcie: Iveta Panochová

0 x
Głosować można po zalogowaniu
pozor
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.

Ustawienia szczegółoweZezwól na wszystkoOdrzuć wszystko
popuplogo
CHCETE BÝT V OBRAZE?
ODEBÍREJTE NOVINKY CYCOLOGY
Stačí se přihlásit k odběru našeho pravidelného newsletteru a sleva 100 Kč na první nákup je vaše!
*Sleva lze uplatnit při nákupu nad 1000 Kč
CHCĘ RABATU