Nowy

Utworzono11.10.2022
Nowy

Jesienią tracimy nie tylko ciepłe dni, ale przede wszystkim ich długość. Ciemność nadchodzi wcześnie i będzie stopniowo pojawiać się również w godzinach porannych. Nie możemy ominąć natury, dlatego warto być dobrze wyposażonym i myśleć nie tylko o swoim bezpieczeństwie na rowerze. Więc niezależnie od tego, czy jeździsz po drodze, w lesie, czy po prostu dojeżdżasz do pracy iz powrotem, włącz światła. To jest tego warte!

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Jest duża różnica między byciem widzianym a byciem widzianym. Każdy rowerzysta powinien być widziany przez cały rok, szczególnie w tym okresie. Dlatego jeśli nie wracamy po zmroku, wystarczy odpowiedni migacz rowerowy . Do roweru możemy wybraćprzednie lub tylne kierunkowskazy, ale warto kupić cały zestaw . Idealnie jest mieć je założone przez cały czas jazdy , nie ogranicza nas to w żaden sposób i gwarantujemy 100% widoczność nie tylko na drogach.

Z drugiej strony mocneprzednie światło rowerowe zapewnia, że dobrze widzimy drogę, nawet gdy wracamy późno do domu. Przy lampce rowerowej mamy do czynienia głównie z poświatą i szerokością stożka światła .

Obowiązuje prosta zasada, że im wyższa poświata, tym dalej widzimy. W przypadku stożka świetlnego zajmujemy się głównie jego szerokością. Podczas przejazdu przez miasto lub na ścieżkach rowerowych wystarczy węższy stożek świetlny . Jednak w głębszych ciemnościach w lesie, na szlakach i w mniej oświetlonych miejscach powinniśmy stosować jak najszerszy stożek światła , który pozwoli nam właściwie dostrzec nawet przeszkody po bokach.

 

Nie będzie działać bez światła

Lumen (lm) to podstawowa jednostka jasności. Wartość lumenów jest zawsze podana na opakowaniu produktu, dzięki czemu możemy łatwo zorientować się, które światło jest dla nas najbardziej odpowiednie. Oczywiście im więcej lumenów, tym więcej światła, ale też więcej pieniędzy .

Generalnie można powiedzieć, że lampy błyskowe świecą w zakresie 100 lm, światła przeznaczone do jazdy i w oświetlonych miejscach powinny mieć co najmniej około 200 lm, a właściwe światła wahają się od 500 lm do 2000 lm.

Ładowanie przez USB czy klasyczne „ołówki”?

Żywotność baterii związana jest z zasilaniem, więc nawet w tym przypadku musimy pomyśleć o wykorzystaniu światła.

Tańsze światła rowerowe i kierunkowskazy są wyposażone w „zwykłe” akumulatory, które wytrzymują dziesiątki godzin bez wymiany. Ale porozmawiajmy, również z ekologicznego punktu widzenia zalecamy wybór lampek z możliwością ładowania przez USB . A także dzięki wskaźnikowi stanu baterii możemy łatwo stwierdzić, że nieuchronne jest rozładowanie.

Czas świecenia zależy od kilku czynników, nie tylko od rodzaju baterii. Kolejnym czynnikiem są diody LED, ich liczba, a także tryb świecenia. Ogólnie rzecz biorąc, flashowanie wydłuża czas pracy baterii . Wiele świateł oferuje również oszczędzanie baterii dzięki różnym trybom oszczędzania energii.

 

Nie bój się pytać, nie wahaj się wybierać, a przede wszystkim nie jedź bez świateł i kierunkowskazów. #Ja latam

 

0 x
Głosować można po zalogowaniu
pozor
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.

Ustawienia szczegółoweZezwól na wszystkoOdrzuć wszystko
popuplogo
CHCETE BÝT V OBRAZE?
ODEBÍREJTE NOVINKY CYCOLOGY
Stačí se přihlásit k odběru našeho pravidelného newsletteru a sleva 100 Kč na první nákup je vaše!
*Sleva lze uplatnit při nákupu nad 1000 Kč
CHCĘ RABATU