BORA WTO 45 2WF DB - splecione koła przeznaczone do hamulców tarczowych o doskonałych właściwościach aerodynamicznych (nazwa kół WTO jest akronimem słowa W IND T UNEL O PTIMIZED, co przemawia do środowiska, w którym inżynierowie Campagnolo opracowali te koła). Kolejny akronim 2WF ( 2 W AY F IT) wskazuje, że koła mogą być używane zarówno z oponami standardowymi, jak i bezdętkowymi bez dalszych modyfikacji.
Niewątpliwą zaletą tych wspaniałych splecionych kół jest wysoka na 45 mm , ręcznie robiona, całkowicie karbonowa obręcz. Dzięki wysokości 45 mm te rowery są uniwersalnym wyborem, jeśli chcesz mieć tylko 1 parę rowerów. Rowery świetnie sprawdzają się zarówno na prostych, jak i pagórkowatych trasach. Szerokość obręczy 26,5 mm zwiększa komfort jazdy. Dzięki tej szerokości obręczy koła idealnie sprawdzą się w połączeniu z oponami o szerokości 28 lub 25 mm (minimalna szerokość opony dla tego typu koła to 23 mm). Dzięki swojemu profilowi koła zapewniają również dużą sztywność skrętną i przyspieszenie.
Grafika felgi (naklejki) znajduje się pod ostatecznym wykończeniem felgi. Umieszczenie pod ostatnią warstwą daje naklejkom wysoką odporność mechaniczną , w tym odporność na promieniowanie UV .
Przednie koło jest splecione ze sznurkiem radialnym, a sznurek G3 jest używany do tylnego koła. Piasty obu kół z duraluminium wyposażone są w ceramiczne łożyska pierścieniowe USB , które znacznie zmniejszają tarcie łożysk piast.
Nowością jest zupełnie nowa modyfikacja powierzchni hamulcowej felgi o oznaczeniu AC3 (All Condition Carbon Control) . Ta nowa modyfikacja powierzchni hamowania zwiększyła skuteczność hamowania kół na mokrej nawierzchni o niewiarygodne 47%, a na suchej o 3% . Kolejną modyfikacją techniczną jest zmiana promienia w najwyższym punkcie felgi do wymiaru 5,5 mm. Ta modyfikacja umożliwiła poprawę i tak już doskonałych właściwości aerodynamicznych tych splątanych kół.
Oplecione koła Campagnolo zawsze oferują najnowszą technologię. Poniżej znajduje się lista używanych do modeli BORA WTO 2WF.
- FULL CARBON FIM Opona o szerokości 26,5 mm - 26,5 mm w połączeniu z oponami o szerokości 28 lub 25 mm zapewnia wysoki poziom komfortu i aerodynamiki wraz z wyjątkowo wysoką sztywnością i zdolnością kół do szybkiego reagowania na zmiany tempa
- EXCLUSVE RIM PRINTING SYSTEM - nowa metoda obróbki powierzchni zapewnia jaśniejsze kolory nadruków na felgach, ich trwałość koloru i odporność na uszkodzenia mechaniczne (nadruki na felgach pokryte są cienką warstwą lakieru ochronnego)
- OBRÓBKA POWIERZCHNI HAMULCOWEJ 3DIAMANT - unikalny proces regulacji powierzchni hamowania obręczy znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa skuteczność hamowania zarówno przy suchej pogodzie, jak i podczas deszczu. Dzięki tej nowej modyfikacji proces przenoszenia siły hamowania na obręcz przebiega płynniej i daje kierowcy poczucie dużej kontroli
- DYNAMIC BALANCE - wyważenie felgi, które kompensuje jej niewyważenie spowodowane otwarciem zaworu
- 2WF - koła umożliwiają stosowanie zarówno opon standardowych, jak i opon bezdętkowych
- MOMAG - eliminuje konieczność stosowania taśmy pod dętki (powierzchnia felgi pod dętką jest całkowicie gładka z pojedynczym otworem na wentyl)
- SPOKES ANTI-ROTATION SYSTEM - zabezpiecza drut w optymalnej aerodynamicznej pozycji
- SAMOBLOKUJĄCE NIPLE - dzięki „samoblokującej się” pozycji nypli umożliwia centrowanie na odpowiednim naprężeniu wstępnym bez konieczności dalszego centrowania
- G3 SPOKE PATTERN - zapewnia równomierne naprężenie struny po prawej i lewej stronie tylnego koła, zmniejsza wartość napięcia wstępnego struny, zwiększa sztywność skrętną kół i związane z tym przenoszenie energii, eliminuje drgania nawet u osób z wyższym waga
- DRSC (DIRECTIONAL RIM-SPOKE COUPLING) - unikalna technologia zapewniająca prawidłowe ułożenie drutu w piaście/nyplu w obręczy. Umożliwia prawidłowe centrowanie z identycznym napięciem wstępnym strun na całym obwodzie kół
- AERO SPOKES - struna ze stali nierdzewnej aero nadaje kołom doskonałe właściwości aerodynamiczne, długą żywotność i umożliwia bardziej efektywne przenoszenie mocy
- ALUMINIOWE KORPUSY - duraluminiowe korpusy piast zwiększają sztywność skrętną kół i zmniejszają wagę piast do możliwie najniższego poziomu
- OŚ ALUMINIOWA - duraluminiowe nadwymiarowe osie piast zwiększają sztywność skrętną kół i zmniejszają wagę piast do możliwie najniższego poziomu
- ŁOŻYSKA KULKOWE CERAMICZNE USB - ceramiczne kulki łożyska pierścieniowego zmniejszają tarcie w piaście, zapewniają jej płynniejszą pracę oraz długą żywotność
- ŁOŻYSKA GARNKOWE I STOŻKOWE - łożyska kulkowe zwykłe w połączeniu ze stożkami zapewniają łatwą konserwację, jeszcze łatwiejszą regulację i długą żywotność
- OVERSIZE FLANGE - tylna piasta z wysokim kołnierzem zwiększa sztywność skrętną koła i zwiększa jego zdolność do przyspieszania
- AC3 (All Condition Carbon Control) - obróbka powierzchni powierzchni hamowania, która znacząco zwiększa (zwłaszcza mokrych) skuteczność hamulców
Piasty kół są gotowe do trzymania koła AFS .
Piasta przednia jest wyposażona w wał drążony HH 12 o długości 100 mm. Piasta tylna z wałem drążonym HH 12 o długości 142 mm.
UWAGA: Karbonowa obręcz wymaga użycia specjalnych klocków hamulcowych BR-BO500 dołączonych do opakowania.
UWAGA: na te splecione koła można montować opony o minimalnej szerokości 23 mm !!!
Pakiet zawiera:
- torby do transportu rowerów
- małe akcesoria
UWAGA: dopłata za koła splatane z nakrętką SHIMANO wynosi 150 CZK