Nowe i radykalnie ulepszone modele TCR Advanced są zbudowane na ramie z włókna węglowego Advanced Composite. Przy produkcji tych ram stosujemy niektóre technologie ramowe najwyższej klasy Advanced SL, aby uzyskać doskonały stosunek sztywności do wagi. Jest też ostro ukształtowana sztyca Variant (ale nie jest tutaj zintegrowana), która ma na celu zminimalizowanie oporu powietrza, zmniejszenie ciężaru ramy i jednocześnie zwiększenie komfortu. Typową cechą wszystkich kół serii TCR jest sprawdzona geometria Compact Road, która nie tylko obniża wagę, ale także zapewnia większą sztywność ramy i lepsze właściwości jezdne, zwłaszcza lepsze prowadzenie kół. Nowy TCR Advanced może pochwalić się nieosiągalnym wcześniej stosunkiem sztywności do masy, co znajduje odzwierciedlenie głównie w stromych podjazdach, które będą łatwiejsze do pokonania, a także podczas zrywów, w których rower musi maksymalnie wykorzystać całą wydaną energię. Należy również wspomnieć o nowych profilach aerodynamicznych na główce ramy, dolnej rurze ramy i widelcu. Poprawa właściwości aerodynamicznych zwykle oznacza zwiększenie masy. Aby tego uniknąć i utrzymać jak najmniejszą wagę, do produkcji ramy używamy nowych, najnowocześniejszych materiałów, precyzyjne wycinanie poszczególnych części karbonowych wykonuje laser, a przy montażu tych części wykorzystujemy zaawansowane technologie zrobotyzowane. Jeśli chodzi o wyposażenie, oba modele wyposażone są w wysokiej jakości koła Giant PR-2, a opony bezdętkowe zapewniają lepsze właściwości jezdne i jednocześnie mniejsze ryzyko usterki.
Aby utrzymać jak najmniejszą wagę ramy, do jej produkcji używamy nowych topowych materiałów, precyzyjne cięcie poszczególnych elementów karbonowych odbywa się laserem, a przy montażu tych elementów wykorzystujemy zaawansowane technologie zrobotyzowane. Dzięki temu ramy mają „żywsze” właściwości jezdne, znacznie lepsze przyspieszenie, większą zwrotność na pochyłościach, a także doskonałą sztywność skrętną.
Jedną z najważniejszych innowacji nowego TCR w porównaniu z poprzednią generacją jest ulepszona aerodynamika - nowe profile aerodynamiczne znajdują się na główce ramy, dolnej rurze ramy i widelcu. Każdy kształt rury został przeanalizowany, skonstruowany i przetestowany w celu znacznego zmniejszenia całkowitego oporu powietrza w najszerszym możliwym zakresie kątów. Rezultatem jest najszybszy TCR w całej swojej historii.
Ta unikalna konstrukcja polega na pochyleniu górnej rury, co zmniejszyło oba trójkąty ramy i sprawia, że rama jest znacznie bardziej „kompaktowa”. Rezultatem jest nie tylko oszczędność wagi i większa sztywność ramy, ale także większy komfort i lepsze prowadzenie roweru. Dzięki tej geometrii możemy produkować ramy, które zapewniają odpowiedni stopień elastyczności (czyli zdolność pochłaniania drgań). Zaletą jest również lepsze przyspieszenie (Twoja energia nie traci zbyt dużej elastyczności), a tym samym płynniejsza i wygodniejsza jazda.
Producent | Giant |