Poniżej znajduje się kilka podstawowych zaleceń i układów, które ułatwiają orientację podczas wyboru odpowiedniego widelca.
Wybierając widły rozwiązujemy:
Widły drogowe można podzielić w zależności od mocowania do szybkozłącza lub stałej osi. Ponadto w zależności od zamocowania hamulca V- (dwuosiowego lub jednoosiowego) oraz hamulców tarczowych .
Widelce MTB stałe dzielimy według podziału wg średnicy koła 24” , 26” , 28” 29”
Amortyzowane widły można podzielić na podstawie podziału według skoku widelca:
Rozkład średnic 20” , 24” , 26” , 27,5” , 28” , 29”
Ahead : Szyjka widelca o średnicy 28,6 mm lub 1 1/8” o tej samej średnicy na całej długości.
Zwężany : Stożkowa szyjka z przedłużeniem u dołu - 1 1/8" - 1 1/2".
Wątek : Szyjka widelca ma na końcu gwint.
Quick release : Mocowanie do klasycznego quick release o średnicy 5, 9 lub 10 mm.
Oś stała : jest to oś stała o wymiarach 15x100mm
BOOST : To jest oś BOOST o wymiarach 15x110mm
Tutaj spotykamy dwa rodzaje widelców , a mianowicie widelec powietrzny i widelec sprężynowy.
Jego wielką zaletą jest indywidualna oprawa. Użyj pompki na widelcu, aby dostosować ciśnienie w widelcu do swojej wagi. Widelec powietrzny jest również znacznie lżejszy niż widelec sprężynowy.
Należy do tańszego wariantu widelców. Widelec posiada sztywność sprężyny w kąpieli olejowej . Tylko niektóre można łatwo regulować, dodając lub zwalniając sprężynę. Widelec jest cięższy i występuje w podstawowych modelach rowerów.
Integralną częścią roweru górskiego są jego amortyzatory, które pozwalają nam cieszyć się jazdą nawet w trudnym terenie. Jednak widelec rowerowy i amortyzator rowerowy wymagają konsekwentnej pielęgnacji, podobnie jak inne części roweru. Każdy producent podaje nieco inne okresy, po których zaleca się serwisowanie amortyzatorów. Usługa powinna być zatem wykonywana co najmniej 1-2 razy w roku . Ale wszystko zależy od tego, ile startuje rower.
Przestrzegaj regularnych zmian oleju, aby zapewnić prawidłowe działanie wideł (tłumienie i blokowanie). Choć na pierwszy rzut oka nie jest to oczywiste, do widelca dostaje się brud, który z czasem może powodować różne problemy w postaci postrzępionych ślizgaczy wewnętrznych nóg widelca. Wymiana tej części nie należy do najtańszych, zalecamy opłacanie regularnych przeglądów i pielęgnacji.
Jako autoryzowane centrum serwisowe RockShox wykonujemy wszelkie prace serwisowe przy widelcach, amortyzatorach i teleskopowych sztycach . Tłumiki innych producentów takich jak Fox , SR Suntour , CaneCreek, DVO i inne również nie są dla nas przeszkodą.
Tak, możesz. To, co każdy może zrobić, to po każdej jeździe wycierać części ślizgowe i górną część uszczelki z widocznych zabrudzeń czystą, suchą i nietłustą ściereczką. Następnie weź olej silikonowy (nigdy teflon NE ), spryskaj go na paralotniach, spryskaj kilka razy i ponownie przetrzyj czystą, suchą i nietłustą szmatką. Ta czynność zajmie ułamek czasu, ale wydłuży żywotność tłumienia . Podobne zasady należy stosować w przypadku sztyc teleskopowych. Regularne czyszczenie i smarowanie wydłuży żywotność amortyzatora i sztycy.
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.