SHIMANO XTR - 12-biegowy zestaw jest tutaj!

12-biegowy Shimano XTR jest tutaj!

Długo oczekiwana nowa wersja jest wreszcie dostępna - 12-biegowa Shimano XTR M9100. Najwyższy zestaw MTB XTR jest pełen technologii, doskonałych materiałów i precyzyjnego przetwarzania. Możesz wybrać jedną z dwóch wersji, 1x12 lub 2x12. Istnieją zasadniczo dwa warianty, jeden lżejszy do wdrożenia XC i jeden bardziej wytrzymały dla rowerów enduro. A ponieważ Shiman jest już przyzwyczajony, w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się tych zalet dzięki bardziej przystępnym zestawom XT i SLX.

Przyjrzyjmy się bliżej sadowi i jego elementom ...

Zmiana SL-M9100 będzie dostępna zarówno w klasycznej tulei, jak i w wersji I, która pozwala na zamontowanie dźwigni zmiany biegów bezpośrednio na dźwigni hamulca. Specyfikacja I została już wprowadzona w czwartej generacji i nosi znak EV. Prawa dźwignia to klasyczny Rapidfire Plus, lewy (w przypadku 2x12) Rapidfire Plus MONO, który umożliwia przesunięcie tylko jednej dźwigni na przedniej przerzutce.

Owerloki są dostępne tylko w wersji z bocznym skrzydłem z mocowaniem górnym i dolnym i oczywiście klasycznym rękawem.

Uchwyty będą dostępne zarówno w wersji pojedynczej, jak i podwójnej. Zarówno osie klasyczne, jak i wspomagające są dziś powszechne. Nowością jest montaż konwertera, który montowany jest bezpośrednio na uchwycie za pomocą ostatniej nakrętki. Obecnie jednak Shimano oferuje tylko dwanaście kompatybilnych uchwytów bez stosu, którymi są FC-MT900-1. Powodem tego są problemy konstrukcyjne z korbami XTR z przekładniami, które nie były idealne dla pierwszych modeli. W ten sposób korby XTR zostały wycofane ze sprzedaży i czekają na nowy remont.

Wkłady są dostępne w wersjach 12-biegowych od 10-45 do 10-51. Dostępny w wersji 10-45 w wersji 11-biegowej. Ta kaseta została zaprojektowana specjalnie dla kół enduro i nie jest kompatybilna z klasycznym zestawem 11-biegowym, ale tylko z elementami nowego zestawu M9100. Ze względu na najmniejsze zębnik 10-zębowy konieczne jest użycie specjalnej nakrętki mikrosplinowej. Obecnie jest dostępny z nowymi kołami Shimano lub jest dostępny osobno dla piast DT. Nowa technologia Hyperglide + obiecuje skrócić czas przesuwania o ⅓ i zmniejszyć wpływ przetwornika w porównaniu z istniejącym systemem HG.

Przerzutka RD-M9100 jest produkowana ze średnim przewodnikiem GS i długim przewodnikiem SGS. Shorter GS ma zastosowanie z wkładem 10-45 i dłuższym SGS z wkładem 10-51. RD-M9120, który może obsługiwać kasetę 10-45, jest następnie zaprojektowany do podwójnego konwertera.

CN-M9100 jest wyposażony w szybkozłącze, a dzięki Dynamic Chain Engagement Plus osiąga cichszy i płynniejszy napęd.

Hamulce oferują dwuramienną wersję BR-M9100, a także cztery tłoki BR-M9120 . Zaciski zostały przeprojektowane i nie będą kompatybilne z dotychczasowymi klockami hamulcowymi. Jednak w porównaniu z poprzednim M9000 obiecują większą skuteczność hamowania i większą masę. Dźwignie hamulca mają zupełnie nowy wygląd. Tuleja hamulca przesunęła się w kierunku środka dźwigni. Ma to pozytywny wpływ na skuteczność hamowania i ogólną sztywność dźwigni, która dzięki tej konstrukcji opiera się na kierownicy w dwóch miejscach.

Tarcze hamulcowe RT-MT900 są dostępne w standardowych średnicach 140-203 mm i oferują mocowania centralnego zamka. Nowa technologia to Ice Technologies Freeza , która obniża temperaturę powierzchni o 20 stopni w porównaniu z poprzednim modelem.

Jak widać, w Shimano XTR jest wiele rzeczy, na które można oczekiwać. Dla wszystkich zainteresowanych umieściliśmy go już w naszym sklepie internetowym lub możesz odwiedzić nasz oddział w Libercu / Jablonec.

Dyskusja
Masz pytanie? Interesuje Cię konkretny detal? Zapytaj nas.
Zadaj pytanie
Nowe pytanie
Twój login:
Twój e-mail:
(e-mail nie będzie widoczny)
Nagłówek:
Wiadomość:
Twój login:
Twój e-mail:
(e-mail nie będzie widoczny)
Wiadomość: