Oprócz najwyższej konstrukcji Werx, inne modele Axona spełniają również wysokie wymagania dotyczące jakości, niezawodności i niskiej wagi. Materiał węglowy zewnętrznych nóg w tym przypadku został zastąpiony lekkim stopem magnezu. Kolumna kierownicy i górna wydrążona korona otrzymały solidną aluminiową konstrukcję. Wewnątrz jednak wszystko pozostało dokładnie tak, jak powinno i powinno należeć do topowego widelca wyścigowego. Wydajne zawieszenie pneumatyczne i zaawansowany system tłumienia z zamkniętym wkładem olejowym zadowoli każdego profesjonalistę i amatora bez różnicy.
Zewnętrzne nogi z magnezu ze stałą osią 15 mm, aluminiowe wewnętrzne ślizgi i wreszcie aluminiowa korona ze stożkową kolumną kierownicy to wszystko, co ma do zaoferowania Axon. Nawet w bardziej przystępnej cenie, ale wciąż bardzo lekkiej i wytrzymałej konstrukcji, Axon nie zrezygnował z najnowszych technologii i oferuje wszystko, czego oczekujesz od nowoczesnego widelca. W przypadku najwyżej zbudowanych wersji Elite dodaj do tego wydrążoną górną koronę i stałą oś tytanową.
Układ zawieszenia pneumatycznego z zamkniętym wkładem tłumiącym olej jest standardem w widelcach serii Axon we wszystkich wersjach produkcyjnych. Na szczycie gamy pozostaje wersja RLRC ze zdalną blokadą z kierownicy i możliwością ustawienia prędkości odbicia i stopnia kompresji przy niskiej prędkości.