Ostatnim razem przedstawiliśmy Państwu nowość w dziedzinie zestawów elektronicznych - Sram AXS . Jednocześnie obiecaliśmy ci kolejny artykuł na ten temat, w którym omówimy ustawienia i podzielimy się naszymi pierwszymi wrażeniami z jazdy. I oto jest, więc spójrzmy na to bardziej szczegółowo. Po pierwsze, skupiamy się na montażu i regulacji zestawu.
Instalacja jest bardzo prosta. Uchwyty są montowane jak w poprzednich wersjach z centrum OAK . Wszystko, co musisz zrobić, to przymocować tylną przerzutkę do ogona, a swat nie stwarza problemu. Do tej pory nic nowego, wymyśla zmiany biegów i przerzutki. Oczywiście komponenty mogą być również sparowane i niezmontowane.
Dobrym pomysłem jest pobranie aplikacji Sram AXS , która jest dostępna bezpłatnie zarówno dla systemu iOS, jak i Androida, przed jej skonfigurowaniem. I zaczynamy od dostosowania. Zdejmij pokrywę z przerzutki i włóż do niej latarkę. Następnie przytrzymaj przycisk, aż zacznie migać powoli zielony. Następnie naciśnij przycisk zmiany biegów i przytrzymaj, aż zmiana biegów i przerzutka zaczną migać bardzo zielono - i jesteś w tym momencie sparowany. Następnie odczekaj 30 sekund lub naciśnij przycisk przerzutki, aby wyjść i zapisać parowanie. Następnie zobaczysz w aplikacji, którą połączyłeś i sparowałeś te dwa składniki. Możesz dodać je w ramach jednej rundy, dostosować przycisk do sortowania w dół iw górę lub co zrobić z przyciskiem dłużej. Wszystko jest absolutnie proste i jasne.
Regulację przerzutki przeprowadza się w następujący sposób: wybiera się najlżejszą zębatkę i ustawia właściwą odległość między kołem pasowym a kasetą za pomocą specjalnego przedłużenia przerzutki. Następnie użyj śrub, aby ustawić dolne i górne ograniczniki. Po mechanicznej regulacji można go również dostroić elektrycznie, przytrzymując przycisk Shift i przesuwając go w górę lub w dół, aby ustawić stop dokładnie tak, jak tego potrzebujesz. A co z właściwościami jazdy?
Z nowym zestawem mamy obecnie około 600 km. Byliśmy bardzo zaskoczeni żywotnością baterii przerzutki, która wynosi około 35 godzin jazdy. Możesz sprawdzić stan baterii w telefonie w aplikacji lub pojawi się po naciśnięciu przycisku na przerzutce za pomocą wskaźnika koloru. Zielony oznacza „chłodny”, pomarańczowy oznacza mniej więcej połowę latarki i należy go naładować, gdy tylko wskaźnik zacznie migać na czerwono.
Przez cały czas przerzutka potrzebowała tylko dostroić przystanki jeszcze raz, w przeciwnym razie nadal działa płynnie i bardzo szybko. Przyzwyczaisz się również do szybkiej reakcji i precyzyjnej zmiany biegów. Podczas przesuwania pojawia się elektryczny dźwięk przesunięcia, który jest bardzo subtelny i wkrótce przestaniesz go widzieć.
Dużą zaletą jest możliwość ustawienia przycisku. Po przytrzymaniu przerzutka jest przesuwana o 3 stopnie na raz, a gdy jest przytrzymywana przez dłuższy czas, kaseta działa szybko. Jedyną rzeczą, do której przywykliśmy przez pewien czas, jest bardzo wrażliwa reakcja przycisków. Od czasu do czasu wytrzyj kciuk przesuwem i niechcący zmień bieg, zwłaszcza jeśli jesteś przyzwyczajony do jazdy kciukiem gotowym do przesunięcia i przesunięcia bliżej uchwytów. Wręcz przeciwnie, dużą zaletą jest trzeci przycisk, a tym samym możliwość przesunięcia palca wskazującego z góry, jak w przypadku zmiany Shimano.
Podsumowując, Sram AXS jest absolutnym hitem i pokochasz go bardzo szybko. Największym strach na wróble był dla nas czas pracy na baterii i konieczność częstego ładowania, ale obawy te okazały się bezużyteczne. Bateria działa długo, a inne funkcje są tego warte. Dlatego zdecydowanie polecamy cały zestaw Sram AXS!
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.