Zestaw Shimano XTR M9100, 1x12, Bez hamulców, 30t

Zestaw Shimano XTR M9100, 1x12, Różne warianty
Cena zwykła z VAT 6 872,3 Zł 5 750,1 Zł
Osobiście w sklepie:pojutrzeKurier przewozowe:poniedziałek 22.4.
Zestaw Shimano XTR M9100, 1x12, Różne warianty

NOWY ZESTAW XTR M9100 ZAPEWNIA NAJBARDZIEJ UNIWERSALNĄ GRUPĘ DO WYŚCIGÓW XC, ENDURO I MARATONU

XTR M9100: Zaprojektowany, aby spełnić najwyższy poziom zawodów MTB, w których wymagana jest wydajność i doświadczenie.

Jeśli jedna rzecz w życiu jest pewna, świat MTB nadal przesuwa granice. Wyścigi rowerów górskich rozwijają się z roku na rok, są coraz trudniejsze, a motocykle się rozwijają. Ponieważ kolarze potrzebują najłatwiejszej konfiguracji, maksymalnej kontroli nad kołami i najbardziej wszechstronnego napędu w każdej sytuacji, nowy XTR podjął się tego wyzwania rozwoju bardziej niż kiedykolwiek wcześniej i zaproponował szereg komponentów zaprojektowanych, aby zapewnić rowerzystom MTB prędkość, koncentrację i kontrolować ich zwycięstwo.

Kierowcy XC, Marathon i Enduro wymagają idealnej równowagi między prędkością, koncentracją i kontrolą, dlatego każde z tych wymagań zostało przeanalizowane i zoptymalizowane przy opracowywaniu nowego SHIMANO XTR M9100.

Nowy XTR ma przełomowy 12-biegowy nabój z zakresem 10–45 Z lub 10–51 Z, hamulce 2 lub 4 tłokowe oraz nową piastę z nową technologią SHIMANO MICRO SPLINE. Podobnie nowa konstrukcja uchwytów hamulców i dźwigni, pozwalająca kierowcom określić pozycję sterowania, w tym kontrolę sztycy XTR, zapewniając optymalną pozycję dla wygody i szybkiego działania. Ogólnie rzecz biorąc, ten nowy rozwój pozwolił zaoszczędzić ponad 150 gramów dla zawodników XC lub 90 gramów dla zawodników Enduro i obiecuje bardziej intuicyjną zmianę biegów dla lepszej koncentracji na szlaku.

Bas Van Dooren, lider zespołu produktu w Shimano Europe: „Szybkość, koncentracja i kontrola to słowa, które przeżywaliśmy w fazie rozwoju. Stworzyliśmy nowy XTR, aby zwiększyć przyspieszenie i prędkość, radykalnie zmniejszając straty mocy dzięki ogólnemu przeprojektowaniu komponentów. Oferujemy intuicyjną regulację kierownicy i nowe rozwiązanie hamowania. Nowy XTR nie jest aktualizacją M9000, ale całkowicie nową konstrukcją, która znalazła idealną kombinację komponentów do MTB, Marathonu i Enduro. ”

PRĘDKOŚĆ NOWEJ GENERACJI

Kaseta: Rozwój napędu rozpoczął się od zminimalizowania kroków zmiany biegów, aby zapewnić kierowcom optymalną pracę i kadencję między każdym biegiem, a ostatecznie całkowitą prędkość.

Rezultatem jest zębatka 51Z, po której następuje skok 6Z w ostatnich trzech zębatkach (10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51Z) dla większej kadencji. XTR posiada również 12-stopniową kasetę 10-45Z (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45Z) dla szybszych lub mniej gwałtownych transferów MTB i mniejszego uderzenia kadencji. Kaseta 10-45Z (CS-M9100-12) jest przeznaczona dla rowerzystów XC, którzy chcą mieć mniejszy zakres zębnika i najłatwiejsze ustawienie, kaseta 10-51Z (CS-M9100-12) jest przeznaczona dla rowerzystów wspinających się na każdą górę, na którą napotkają .

Oba wkłady wykorzystują uderzająco różne metale dla różnych zębników, aby osiągnąć najlepszą równowagę między wagą a trwałością. Największe zębatki wykonane są z aluminium, środkowe z tytanu, a najmniejsze ze stali.

Trzecia kaseta (CS-M9110-11) jest wyposażona w nowy XTR dla rowerzystów poszukujących sztywniejszego i lżejszego zestawu kół. Zasadniczo ta opcja oparta jest na kasecie 10-51Z z usuniętym zębnikiem 51Z, aby utworzyć kasetę 11-biegową z 12-biegowym odstępem transmisji. Zaletą tej opcji jest to, że daje rowerzystom szansę stworzenia lżejszego roweru ze sztywniejszymi kołami, którego można używać z tym samym łańcuchem i przerzutką, który wykorzystuje 12-stopniowy system.

Technologia piasty: W przypadku 12-biegowego zestawu Shimano konstrukcja piasty została przeprojektowana dzięki technologii MICRO SPLINE, aby zapewnić optymalną kompatybilność z kartridżami. Nadchodzi również technologia SCYLENCE w tylnej piaście Shimano. Ta nowa technologia zastępuje zatrzaski wewnętrznym systemem uzębienia, aby zmniejszyć opór podczas biegu i stworzyć praktycznie cichy ładunek, dzięki czemu możesz bardziej skoncentrować się na szlaku. Piasty przednie są dostępne w rozmiarze 100 lub 110 mm z osią przelotową 15 mm, a piasta tylna jest dostępna w rozmiarze 142 lub 148 mm (wzrost specyfikacji) z osią przelotową 12 mm (HB-M9110 / -B / FH-M9110 / -B).

Uchwyty: Oprócz dedykowanego 12-biegowego łańcucha (CN-M9100) z 12 prędkościami (FC-M9100 / M9120-1), QUICK LINK jest wyposażony w 12-biegową korbę i znaną pustą korbę. Jeźdźcy XC 1x12 oszczędzają 80 g dzięki bezpośredniemu montażowi nadajników 30Z-38Z. Jeźdźcy Enduro używający 1x12 mogą dodać napinacz łańcucha XTR (mocowanie SM-CD800 E, mocowanie D lub ISCG05), aby wesprzeć działanie łańcucha i mają opcję użycia korb FC-M9120 z szerszym współczynnikiem Q w celu dostosowania do określonych wymiarów ramy.

Jeźdźcy, którzy chcą największego zakresu prędkości i kontroli na każdym rodzaju terenu, mają do wyboru uchwyty 2x12 prędkości (FC-M9100 / M9120-B) 38-28Z, które można sparować z wkładem 10-45Z. Mogą osiągnąć maksymalny zakres prędkości i mniejsze skoki biegów na długich, pełnych wzniesieniach.

Przerzutka tylna: Trzy przerzutki dostępne w wersji XTR (prowadnica długa lub krótka RD-M9100-SGS / GS lub podwójna prowadnica długa RD-M9120-SGS). Wszystko w gładkiej, agresywnej i ostro anodowanej konstrukcji aluminiowej. Aby zwiększyć siłę zmiany przełożeń, 11Z w XTR M9000 ma większy rozmiar 13Z, aby przyspieszyć działanie łańcucha, a wraz z tylną przerzutką SHIMANO SHADOW RD + pomagają zmniejszyć odbicie łańcucha.

FOCUS ZMIANY

Dźwignie zmiany biegów: Teoria leżąca u podstaw nowej konstrukcji dźwigni zmiany biegów polegała na umożliwieniu rowerzystom natychmiastowego dostosowania się do szybko zmieniających się warunków, dzięki ulepszonemu kształtowi dźwigni, który oszczędza decydujące dziesiąte sekundy z każdej zmiany. Osiągnięto to poprzez stworzenie projektu I-SPEC EV, który jest systemem, który umożliwia montaż dźwigni bezpośrednio na kierownicy. Nowa konstrukcja I-SPEC-EV zapewnia boczny zakres przesuwu 14 mm i obroty w zakresie 60 stopni, dzięki czemu kierowca może znaleźć najbardziej ergonomiczną pozycję dłoni na tarczy, a dźwignie zapewniają płynne wyczucie kierownicy.

Shimano wprowadza także dedykowane sterowanie sztycy (SL-MT800-IL) z mocowaniem I-SPEC-EV, które jest kompatybilne ze wszystkimi typami regulowanych siedzeń na rynku, w tym teleskopowym sztycy PRO Koryak.

Ponadto zmiana biegów ma teraz mniejszą siłę roboczą, co pozwala kierowcom wykonywać intuicyjne i bezproblemowe zmiany biegów przy minimalnym użyciu palca, co zapewnia znaczny spadek mocy i operacji zmiany biegów w porównaniu do XTR M9000.

Funkcje, takie jak RAPIDFIRE Plus, 2-DROŻNY RELEASE i MULTI-RELEASE są przenoszone z poprzedniej generacji. Teraz jednak w przypadku konwerterów M9100 na tylnym przetworniku znajduje się konwerter 11-12-biegowy (SL-M9100-R / -IR) dla kierowców, którzy wybrali 11-biegową dłuższą piastę z nakrętką. Dla kierowcy 2x12 korzystającego z lewej dźwigni zmiany biegów (SL-M9100-IL / SL-M9100-L) nowa innowacyjna konstrukcja dźwigni MONO jest uproszczona i intuicyjna w obsłudze, przy użyciu tylko jednej dźwigni do poruszania się w górę lub w dół.

POBYT POD KONTROLĄ

Hamulce: Zbudowane w oparciu o standard, według którego inne hamulce chcą się stać. Konstrukcja XTR dźwigni hamulca M9100 (BL-M9100 / M9210) zmieniła położenie zacisku zacisku i korpus dźwigni. Zacisk przesuwa się na środku korpusu dźwigni, a koniec korpusu dźwigni jest sprytnie ustawiony naprzeciwko kierownicy, aby stworzyć mocniejszy hamulec z bardziej bezpośrednim kontaktem i lepszą kontrolą.

Opcja z dwoma tłokami (BR-M9100) jest wyposażona w lżejsze obciążenie dźwigni hamulca XC z opcją regulacji zakresu ramion dźwigni. Czterotłokowy zacisk (BR-M9120) nie tylko zapewnia wysoką skuteczność hamowania, ale ma również płynną regulację zasięgu, swobodny skok i technologię Shimano Servo Wave dla szybkiego działania klocków. Oba zaciski są wykonane z aluminium, wykorzystując wysoką sztywność węża i zapewniając szybkie załączenie hamulca przy krótszym wolnym skoku.

Klocki i tarcze: Klocki hamulcowe również musiały zostać zmienione, aby pasowały do nowo utworzonego zacisku. Jeźdźcy wybierający 4-tłokowe zaciski potrzebują podkładek z radiatorem (żywica N03 / 4A), a 2-tłokowe zaciski siedzą z nakładkami bez radiatora (żywica / metal K02 / 4S, z opcjonalnymi tytanowymi okładzinami K02 / 4Ti). Tymczasem konstrukcja ostrza wykorzystuje zmodyfikowaną konstrukcję, która albo zmniejsza wagę, albo zwiększa rozpraszanie ciepła. Tarcze 140 lub 160 mm straciły 5 i 10 g, podczas gdy tarcze 180 i 203 mm były o 20 ° C chłodniejsze podczas testowania, a tarcza 203 mm pozwoliła również zaoszczędzić 30 g (w porównaniu do RT99) masy.

NIE JEST LEPIEJ

Nowy XTR M9100 odpowiada na pytania zadawane przez najlepszych kolarzy MTB. Jak połączyć lekką charakterystykę jazdy z najszerszym zakresem biegów, maksymalną siłą hamowania, spersonalizowanym stopieniem, doskonałą trwałością podzespołów i maksymalną wydajnością jazdy? XTR M9100: Nie ma nic lepszego.

Rodzaj hamulca
Typ hamulcaBez hamulca
TypMTB
MarkaShimano
RodzajMechaniczne
Liczba zębów30
ProducentShimano
Zębatki1x12