Bezpieczeństwo przede wszystkim
Jest duża różnica pomiędzy byciem widzianym a byciem widzianym. Każdego rowerzystę należy widzieć przez cały rok, a szczególnie w tym okresie. Jeśli więc nie wracamy po ciemku, wystarczy odpowiedni latarka rowerowa . Do roweru możemy wybrać kierunkowskazy przednie lub tylne , warto jednak kupić cały zestaw . Idealnie jest mieć je założone przez cały czas jazdy , nie ogranicza nas to w żaden sposób i gwarantujemy 100% widoczność nie tylko na drogach.
Z drugiej strony mocna przednia lampka rowerowa sprawia, że dobrze widzimy drogę nawet wtedy, gdy wracamy późno do domu. W przypadku oświetlenia rowerowego mamy do czynienia głównie z poświatą i szerokością stożka świetlnego .
Obowiązuje prosta zasada, że im wyższa poświata, tym dalej widzimy. W przypadku stożka świetlnego mamy do czynienia głównie z jego szerokością. Podczas przejazdu przez miasto lub po ścieżkach rowerowych wystarczy węższy stożek świetlny . Natomiast w głębszych ciemnościach w lesie, na szlakach i w słabiej oświetlonych miejscach powinniśmy zastosować jak najszerszy stożek światła , który pozwoli nam dobrze dostrzec nawet przeszkody znajdujące się po bokach.
Bez lumenu to nie zadziała
Lumen (lm) to podstawowa jednostka jasności. Wartość lumenów jest zawsze podana na opakowaniu produktu, dzięki czemu możemy łatwo zorientować się, które światło jest dla nas najbardziej odpowiednie. Oczywiście im więcej lumenów, tym więcej światła, ale też więcej pieniędzy .
Ogólnie można powiedzieć, że lampy błyskowe świecą w zakresie 100 lm, światła przeznaczone do jazdy i w miejscach oświetlonych powinny mieć co najmniej około 200 lm, a światła właściwe mieszczą się w zakresie od 500 lm do 2000 lm.
Ładowanie USB czy klasyczne „ołówki”?
Żywotność baterii jest powiązana z zasilaniem, więc nawet w tym przypadku musimy pomyśleć o tym, jak wykorzystujemy światło.
Tańsze lampki i kierunkowskazy rowerowe wyposażone są w „zwykłe” baterie, które wytrzymują kilkadziesiąt godzin bez wymiany. Ale porozmawiajmy, także z ekologicznego punktu widzenia, zalecamy wybór lamp z możliwością ładowania przez USB . A dodatkowo, dzięki wskaźnikowi stanu baterii, z łatwością dowiemy się, że zbliża się rozładowanie.
Czas świecenia zależy od kilku czynników, nie tylko od rodzaju akumulatora. Kolejnym czynnikiem są diody LED , ich liczba, a także tryb oświetlenia. Ogólnie rzecz biorąc, flashowanie oszczędza więcej czasu pracy baterii . Wiele lamp oferuje również oszczędzanie baterii dzięki różnym trybom oszczędzania energii.
Nie bójcie się pytać, nie wahajcie się wybierać, a przede wszystkim nie jedźcie bez świateł i kierunkowskazów. #Ja latam
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.