Nowy zestaw można montować wyłącznie na ramach dostosowanych do nowego trendu stóp UDH .
• UDH to system jednolitych nóżek do wszystkich rodzajów, typów i marek rowerów.
Czas pokaże jak szybko wszystkim producentom uda się ujednolicić podnóżki z ramą, w każdym razie jest to bardzo pozytywny krok, gdyż klient i serwisant nie muszą szukać wśród tysięcy podnóżków, a za to znajdzie się jeden podnóżek na wszystkie koła.
Przerzutka mocowana jest bezpośrednio do ramy , a więc bez stopy ramy . Dzięki temu cały system jest sztywniejszy i precyzyjny. Przerzutka ma tę funkcję, że w przypadku uderzenia jest w stanie sama się odchylić, jak wiemy ze starszej wersji, jednak nowością jest to, że jest ona całkowicie demontowana i można wymienić prawie wszystkie jej części .
Nowością jest także łańcuch typu flat-top , który znamy już z zestawów szosowych, tutaj oznaczony jako typ T. Dzięki nowemu kształtowi jest węższy, mocniejszy i powinien osiągnąć dłuższą żywotność. Przy łańcuchu konieczna była wymiana i regulacja konwertera , dlatego starszy EAGLE z nowym nie powinien być w żaden sposób kompatybilny na linii łańcucha .
Korby w wersji karbonowej zachowały prawie taki sam kształt jak w starszej generacji, natomiast wersja aluminiowa (enduro) przeszła duże zmiany i teraz wygląda znacznie bardziej agresywnie i solidnie. Zaletą może być także „bushguard” , który montowany jest bezpośrednio na konwerterze. Konwertery mocowane są do korb w kilku wersjach, jednak żadna z nich nie posiada klasycznych trzech śrub typu torx. Istnieje więc albo mocowanie bezpośrednie, albo wersja, którą znamy od Sram na 8-otworowych zestawach szosowych.
Kaseta otrzymała nową konstrukcję , niewielką zmianę biegów, gdzie zachowano zakres 10-52 , ale poszczególnym stopniom nadano inną gradację dla większej płynności. Kaseta nie jest już jednoczęściowa, ale trzy dolne koła zębate są jednoczęściowe, a trzy górne są przynitowane do reszty. Na każdej wkładce znajduje się czerwony pierścień/element służący do ustawiania i regulacji przerzutki , którą można samodzielnie regulować.
I wreszcie, co nie mniej ważne, ciekawym elementem jest z pewnością nowe sortowanie , które nie jest sortowaniem, jakie znamy. Zniknęły więc dwie dźwignie , a zamiast nich mamy dwa przyciski , a więc bardziej przypominające kontroler. Dzięki temu przekładnia/kontrola była mniejsza i lżejsza .
Zestawy będą dostępne w tej chwili w trzech wersjach, od najlżejszej po wersję enduro z aluminiowymi korbami. Zatem oznaczenie to XX SL , XX i X0 .
Podsumowując, mamy tu istotne wagi dla „gramatyk” , czyli dla najwyższego zestawu XX SL , gdzie wynosi to następująco: manetka 47 g, przerzutka 447 g, kaseta 346 g, łańcuch 265 g, korby 474 g bez watomierza. Całkowita waga wynosi 1579 g , czyli o około 60 g lżejsza od poprzedniej generacji, ale sztywniejsza i bardziej precyzyjna.
Chcieć wiedzieć więcej? Zapraszamy na nasz kanał YouTube , na którym prezentujemy nowy zestaw.
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.