Dlaczego wybrałem tę konkretną lampkę do testu z menu Force? Były trzy powody . Już w czasie pandemii wpadałem w nocne zimowe przejażdżki na grubym rowerze, podczas gdy wciąż szukałem światła o większej jasności i wytrzymałości . Innym powodem było moje zamiłowanie do bikepackingu, gdzie z jakiegoś powodu często zdarza się, że jeździsz po ciemku. Ostatnim powodem jest planowany udział w wyścigu wytrzymałościowym MTB, gdzie prawdopodobnie konieczne będzie pokonanie części trasy po zmroku. Ogólnie rzecz biorąc, szukałem światła, na którym mógłbym polegać .
Główną zaletą światła Force Glow jest szeroki wachlarz zastosowań . Można go przymocować do kierownicy o różnych średnicach za pomocą gumki. Lampka mocno trzyma się kierownicy, a jej kąt można łatwo regulować, aby np. oślepiać innych rowerzystów. Pakiet zawiera uchwyt na kask i osobne paski na czołówkę , które są dostarczane z przedłużaczem do akumulatora. Ten kabel umożliwia przenoszenie akumulatora w saszetce lub plecaku. Dzięki niewielkim wymiarom i niewielkiej wadze (255 g) akumulator można nosić również w kieszeni koszulki. Światło jest wodoodporne, a kable mają sprytnie zaprojektowane gwintowane złącza , dzięki czemu pozostają połączone i jednocześnie są wodoodporne.
Do lampy dołączone są dwie soczewki , co pozwala na zastosowanie jej jako naświetlacza (szeroki stożek światła, krótsza poświata) lub reflektora (wąski stożek światła, dłuższa poświata). Osobiście doszedłem do wniosku, że przezroczysta soczewka (reflektor) przymocowana do kasku w zupełności wystarczy do jazdy w terenie. 30% mocy to dużo na wzgórza , a rowerzysta przełącza się na 100% przed zjazdem.
Ogromną zaletą tej latarki jest jej trwałość . Dzięki swojej budowie, czyli oddzielnemu akumulatorowi, istnieje możliwość powiększenia akumulatora i nadal używania go na kasku. Producent podaje 3,5 godziny przy 100% mocy (1000 LM) i 11 godzin przy 30% mocy (300 LM). W teście podczas jazd do 4 godzin, przeważnie poniżej zera, nie udało mi się rozładować światła . Ponieważ używam pełnej mocy tylko do zjazdów, ładuję lampkę przed co drugą lub trzecią jazdą. Niewielkim mankamentem jest brak wskaźnika naładowania , dopiero gdy stan baterii spadnie poniżej 10%, dioda z tyłu czołówki zapala się na czerwono, zamiast na zielono.
Ogólnie rzecz biorąc, jestem podekscytowany światłem i często zdarza mi się, że celowo czekam z jazdą do zmroku, ponieważ wiem, że mogę polegać na świetle i cieszyć się przygodą jazdy w ciemności.
Plusy + Żywotność baterii + Stabilność latarki w terenie - osobny akumulator + Modułowość (oświetlenie kierownicy, reflektor, oświetlenie kasku) + 2 wymienne soczewki (reflektor/reflektor) + Możliwość dokupienia dodatkowej baterii + Wodoodporny + Stosunek ceny do wydajności + Prostota sterowania (100%, 30%, miganie) |
Cons - Specjalne złącze ładowania - tylko gniazdko ścienne, nie można ładować baterii z powerbanku - Tylko jedna dioda - scentralizowany stożek światła - Konieczność odłączenia latarki od akumulatora - nawet gdy jest wyłączona to się rozładowuje - Wskaźnik stanu baterii |
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.